Jedną z najważniejszych umiejętności w świecie biznesu jest umiejętność prowadzenia spotkań. To od Twoich zdolności komunikacyjnych zależy ich wynik, a w konsekwencji – kierunek, w jakim zmierza Twoja kariera.

Czym różnią się spotkania amatorów od spotkań profesjonalistów?

Najistotniejszą różnicą jest to, że amatorzy cały czas coś proponują, sugerują, podczas gdy profesjonaliści zadają właściwe pytania.

Jeśli wybierzesz się na spotkanie z niedoświadczoną osobą, usłyszysz: „Chciałbym, żebyś to zobaczył”, „Chciałbym, żebyś zapoznał się z tym produktem”, „Musisz to przetestować”, „Przyjdź na spotkanie, na pewno ci się spodoba, to jest coś dla ciebie”. Tego typu zwroty nie przynoszą zbyt dobrych rezultatów w praktyce. Ale 99% ludzi w branży właśnie w ten sposób funkcjonuje.

Profesjonaliści, osoby, które osiągają najlepsze efekty, które budują potężne międzynarodowe zespoły, które potrafią się we właściwy sposób komunikować i tworzą konkretne ustalenia po spotkaniach – ale w sposób bardzo przyjemny, wygodny zarówno dla siebie, jak i dla rozmówcy – nigdy niczego nie proponują. Zadają odpowiednie pytania i czekają na odpowiedź: „Gdybym miał świetny projekt związany z przedsiębiorczością, czy byłbyś otwarty na to, żeby się spotkać i o tym porozmawiać?”. Widać różnicę.

I amatorzy, i profesjonaliści chcą rozwinąć swój biznes – ale ci pierwsi nie wiedzą, w jaki sposób to robić, nie są przeszkoleni, nie mają umiejętności, które pozwoliłby im się rozwijać, więc postępują tak, jak im się wydaje, że jest właściwie.

Jedna z najważniejszych konstrukcji stosowanych przez specjalistów w biznesie sieciowym to:

Czy gdybym ja …………, ty …………?.

„Czy gdybym zaprosił cię na zamknięte webinarium dla przedsiębiorców, przyszedłbyś?”; „Czy gdybym ci powiedział, że widzę w tobie wielki potencjał, uwierzyłbyś mi?”; „Czy gdybym dał ci próbkę tego produktu, przetestowałbyś go?”.

Tego typu konstrukcji jest dużo więcej. Jeżeli je opanujesz, jeżeli staną się one częścią Ciebie, Twojej osobowości, częścią arsenału Twoich umiejętności, to Twoje spotkania będą miały bardzo fajny przebieg. Niezależnie od ich wyniku będziesz się świetnie czuć – ponieważ Ty niczego nie proponujesz, jesteś konsultantem, jesteś sobą, pokazujesz możliwości i sprawdzasz, czy Twój rozmówca jest na nie otwarty.

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

kurs