Co najlepiej motywuje?

Oxford. 6 maja 1954 r. Chłodny i wietrzny dzień. Nie były to najlepsze warunki do biegania, ale to właśnie wtedy młody student medycyny Roger Bannister zrobił coś naprawdę niesamowitego – stał się pierwszym człowiekiem w historii, który przebiegł dystans 1 mili (ok. 1600 m) w czasie krótszym niż 4 min.

Przez wiele lat przekroczenie tej granicy wydawało się nie do osiągnięcia. Wiele osób nie wierzyło, że jest to możliwe – do czasu, gdy dokonał tego Roger Bannister. Nie sam ten wyczyn jest jednak najbardziej niesamowity. Najciekawsze jest to, co działo się później. W tym samym roku inny atleta również osiągnął czas krótszy niż 4 min na dystansie 1 mili. A w następnym rekord ten pobiło czterech kolejnych sportowców.

W czym tkwi sekret?

Jak sądzisz: czy to nagły przyrost możliwości sportowych spowodował, że ludzie zaczęli osiągać tak wspaniałe wyniki? Oczywiście, że nie. Roger Bannister stał się po prostu żywym dowodem na to, że jest to możliwe, dał ludziom motywację, wzbudził w nich wiarę w to, że da się to osiągnąć.

Nic nie motywuje tak dobrze jak przykład

Tę historię możemy przenieść na grunt biznesu. Dziś bardzo wiele mówi się o motywacji. Pracownicy chcą, żeby ich zmotywować, wszyscy zastanawiają się, jak mieć więcej energii, co zrobić, żeby działać skuteczniej, wydajniej.

Jeśli chcesz, aby Twoi ludzie, Twoi partnerzy lepiej pracowali, stań się dla nich przykładem – pokaż, że sam robisz to, czego oczekujesz od nich. Bądź liderem. Wskaż ludzi, którzy są do nich podobni, którzy zrealizowali to, co osobom początkującym wydaje się niemożliwe do osiągnięcia – to może być ktoś z Twojego podwórka, Twój partner biznesowy, człowiek, który jest dobrym wzorem do naśladowania, albo… konkurent. Przeciwnik osiągający fantastyczne rezultaty również motywuje do stawania się coraz lepszym.

Możesz brać udział w 10, 20, 30 szkoleniach motywacyjnych, możesz czytać książki motywacyjne, powtarzać sobie motywacyjne mantry – ale nic nie zadziała tak dobrze jak przykład. Trzeba tylko te przykłady pokazać w odpowiednim świetle, jako coś, do czego warto dążyć – tak jak eksponujemy wspaniały przedmiot, podświetlając go z różnych stron, by zaprezentować wszystkie jego zalety.

Aby być najlepszym, wcale nie musisz być dużo lepszy

Roger Bannister zapisał się na kartach historii tylko dlatego, że osiągnął wynik 0,06 s krótszy niż 4 min na dystansie 1 mili. To wcale nie jest dużo.

Czasami niewiele brakuje nam do tego, aby stać się liderem w branży. Taką przewagę mogą dać Ci ciągły rozwój, uczenie się nowych rzeczy i nastawienie na to, aby pokazywać ludziom konkretne przykłady. Dzisiaj nikogo nie interesują teoretyczne dywagacje. Świat biznesu, świat sprzedaży się zmienił. Do głosu dochodzą praktycy, ludzie, którzy żyją tym, co mówią, i osiągają rezultaty w swojej dziedzinie. W takim kierunku będzie zmierzał biznes w ciągu najbliższych lat.

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

Sekrety pokonywania obiekcji w marketingu sieciowym
kurs
kurs
Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]

Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]