463 miliony ludzi w Europie korzysta każdego dnia z mediów społecznościowych. Dwie trzecie z nich korzysta z urządzeń mobilnych. W Polsce przeciętnie osoba spędza sześć godzin w internecie, z czego dwie godziny w mediach społecznościowych. Zobacz, jak zmienił się krajobraz tego, gdzie wędruje nasza uwaga, gdzie spędzamy nasz czas i co robimy ze swoim czasem w swoim życiu i w swoim biznesie.

I mój przekaz na dzisiaj dla Ciebie jest taki, aby zadać sobie takie szczere pytanie: czy korzystasz z mediów społecznościowych, czy też media społecznościowe korzystają z Ciebie?

Dlatego że to też jest pewien biznes. I media społecznościowe pozwalają Ci na to, aby docierać do milionów ludzi w zasadzie na całym świecie. Z łatwością możesz się z nimi komunikować. Możesz nawiązywać z nimi relacje, możesz promować swoje produkty, swoje usługi, możesz dostarczać wartość.

Ale z drugiej strony możesz być też tylko konsumentem, który cały czas tylko przewija swoją ścianę przez kilka godzin dziennie, który siedzi i jego umysł jest po prostu zawieszony, bo śledzi tylko to, co tam wrzucają inne osoby.

Natomiast jeśli chcesz odnieść sukces w biznesie, musisz działać troszeczkę inaczej.

Zobacz np. na Marka Zuckerberga. Jak sądzisz, czy on siedzi przez pół dnia i przewija swoją ścianę na Facebooku?

Czy to jest osoba, która jest raczej konsumentem, czy jest raczej graczem, który wykorzystuje te możliwości, jakie dają media społecznościowe, żeby budować swój biznes? Odpowiedź jest oczywiście ewidentna.

Media społecznościowe są największym błogosławieństwem, jakie spotkało nas w ostatnich latach, bo nigdy wcześniej nie było takiej możliwości dotarcia do ludzi, ale z drugiej strony może być też największą pułapką, w jaką możesz wpaść.

Media społecznościowe mogą kraść Twój czas, mogą nawet powodować depresję, mogą odbierać Ci Twój czas, który spędzasz z rodziną, mogą zabierać Ci cenne chwile Twojego życia.

Ale z drugiej strony, jeśli podejdziesz do nich mądrze, mogą stać się narzędziem, dzięki któremu rozwiniesz się na niespotykaną do tej pory skalę. Ja, kiedy chodziłem do szkoły, to pamiętam, że na lekcjach jeszcze informatyki, mówiono nam, że wchodzimy w erę informacji, gdzie towarem jest informacja.

Te czasy, niestety, już się zmieniły. Dzisiaj już towarem nie jest informacja. Dzisiaj towarem jest Twoja uwaga.

Wszystkie firmy, wszystkie przedsięwzięcia biznesowe zabiegają o Twoją uwagę, o Twój czas. Więc walka toczy się tak naprawdę o Twoje gałki oczne, o to, gdzie w danej chwili będziesz patrzył, na co, o czym będziesz myślał w danej chwili, a co poświęcisz swoją uwagę i czas, który masz w ciągu dnia.

Więc świadome korzystanie z narzędzi internetowych, z mediów społecznościowych, z konsumpcji treści jest bardzo, ale to bardzo ważne. Bo jeśli nie masz określonego celu, nie oglądasz materiałów, które wnoszą określona wartość dla Ciebie, dla Twojego życia, dla Twojego biznesu, tylko marnujesz ten czas na zajmowanie się treściami, które mają charakter ulotny, to minie kolejny miesiąc, minie kolejny rok, być może miną kolejne dwa, trzy, cztery, pięć lat i będziesz w tym samym miejscu, w którym jesteś obecnie, tylko będziesz starszy.

Więc zrozumienie tej ważnej zależności i każdego dnia zadawanie sobie tego prostego pytania – “czy to media społecznościowe korzystają ze mnie, czy to ja wykorzystuję media społecznościowe?” – jest jednym z najważniejszych pytań, jakie możesz zadać sobie w obecnych czasach.

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

kurs