Czego możemy nauczyć się od Małysza? Jaką ważną, życiową lekcję może dać nam łowienie ryb? Dlaczego najlepsi mają osobistych trenerów?

Czego możemy nauczyć się od Małysza? Jaką ważną, życiową lekcję może dać nam łowienie ryb? Dlaczego najlepsi mają osobistych trenerów?

To już trzecia i ostatnia część cyklu trzech artykułów, w których omawiam podstawowe zasady osobistego sukcesu, które są bardzo podobne wśród gwiazd sportu i liderów MLM. Dzisiaj przedstawię jeszcze trzy ostatnie punkty. Ostatni z tych punktów jest najważniejszy.

sukces3.001 - Paweł Lenar Blog

?

10. Po mistrzowsku opanowują podstawy.
Osiąganie sukcesu w sporcie uzależnione jest najczęściej od stopnia opanowania pewnych podstawowych umiejętności. Warto zwrócić uwagę, że na przykład Adam Małysz podczas swojej kariery, niemal cały czas trenował wybicie z progu. Pomimo tego, że potrafił świetnie skakać, ciągle udoskonalał technikę.

Nieustannie trenował, aby zwiększyć siłę, refleks i koordynację ruchów. Wzmacniał wypracowane nawyki, wracając ciągle do podstaw, które zapewniają sukces w jego dyscyplinie sportu. Pracował w skupieniu przez lata po to, aby czterokrotnie zostać medalistą olimpijskim, czterokrotnie indywidualnym mistrzem świata, czterokrotnym zdobywcą Pucharu Świata, triumfatorem Turnieju Czterech Skoczni i zwycięzcą turnieju czterech narodów.

Wszystko dzięki mistrzowskiemu opanowaniu podstaw i systematyce.

Ta sama analogia działa w biznesie marketingu sieciowego. Tutaj również mamy pewien zestaw pozornie prostych podstawowych narzędzi i działań, których mistrzowskie opanowanie zapewnia sukces. Najlepsi liderzy cały czas ćwiczą podstawy, aby odnosić kolejne wspaniałe sukcesy. Takie podstawowe czynniki sukcesu to np.

  1. Praca z listą kontaktów (składająca się z trzech etapów)
  2. Edukowanie nowych współpracowników w zakresie sposobu funkcjonowania duplikacji
  3. Trenowanie prezentacji podstawowej i prowadzenie najaktywniejszych współpracowników.

To właśnie mistrzowskie opanowanie i ciągła praca nad doskonaleniem kilku podstawowych czynników warunkujących sukces, zapewnia możliwość dynamicznego rozwoju w MLM.

11. Rozumieją, że życie nie płaci za to co umiesz i wiesz, ale za to co robisz i realizujesz.Świat wypełniony jest ludźmi, którzy oglądają zawody sportowe śledząc je na ekranie telewizora z pilotem w ręce, wylegując się w wygodnym fotelu. Często posiadają nawet wielką wiedzę z zakresu wybranej dyscypliny sportu. Jednak ta wiedza pozostaje dla nich tylko teorią. Nie korzystają z tej wiedzy w praktyce.

W MLM mamy wielu ludzi, którzy przeczytali już wszystkie książki z tej dziedziny i obejrzeli wszelkie dostępne nagrania wideo. Są specjalistami z tej dziedziny. Mają jednak jeden problem.

Nie odbyli jeszcze ani jednego spotkania, nie podpisali żadnej umowy i nie otrzymali dotąd odpowiedzi odmownej. Nie czują więc jeszcze smaku tego biznesu. To tak jakby przeczytali wszystkie książki dotyczące pływania, ale nie znaleźli jeszcze czasu, aby wejść do wody.

Jeśli jesteś w tej grupie, to najwyższy czas to zmienić. Życie nie płaci za to, co umiesz i wiesz, ale za to co robisz i realizujesz. Nawet prosty plan wdrożony w życie, jest setki razy lepszy od mistrzowskiej strategii pozostającej na papierze.

Z tym punktem wiąże się też pewna historia dwóch rybaków.

Nikt z nas nie powinien być jak rybak, który twierdzi, że łowił ryby przez cały dzień, gdy w rzeczywistości spędził większość czasu w drodze nad wodę i z powrotem. Sporo czasu poświęcił też na jedzenie obiadu oraz kompletowanie i przygotowywanie sprzętu.

Prawdziwy sukces w łowieniu ryb jest związany z tym jak długo żyłka Twojej wędki znajduje się w wodzie, a nie z tym, jak długo znajdujesz się poza domem. Pewien rybak przebywa poza domem dwanaście godzin i żyłka jego wędki znajduje się w wodzie przez dziesięć godzin. Inny rybak poświęca na ?łowienie? również dwanaście godzin, ale jego wędka odbija się w tafli jeziora tylko przez dwie godziny.

Ten drugi rybak może zastanawiać się dlaczego jego efekty nie są tak samo dobre jak rezultaty pierwszego rybak pomimo tego, że poświęca ?tyle samo czasu? na łowienie.

Odpowiedź jest oczywista. Chodzi tutaj o produktywność.

W MLM produktywność wyznaczana jest poprzez ilość czasu, który faktycznie spędzasz wykonując telefony, rozmawiając twarzą w twarz ze swoimi współpracownikami, robiąc prezentację, podpisując umowy lub prowadząc bądź uczestnicząc w szkoleniach. Tylko wtedy tak na prawdę pracujesz.

12. Najlepsi – mają osobistych trenerów.Zwróć uwagę, że wszyscy topowi sportowcy mają osobistych trenerów. Nie trenują sami, ale ciągle przebywają w otoczeniu kogoś, kto potrafi spojrzeć ?z boku? i udzielić cennych wskazówek. Trener sportowy prowadzi zawodnika, którym się opiekuje.

Oczywiście nie wykonuje za niego żadnych ćwiczeń, ponieważ nie miało by to żadnego sensu. Trener motywuje, ustala wspólnie z podopiecznym plan cyklu treningów i określa jakie cele powinny zostać osiągnięte. Sukces zawodnika jest po części również sukcesem dobrego trenera.

W marketingu sieciowym Twoim ?trenerem? powinien być Twój sponsor (niekoniecznie osoba, z którą masz bezpośrednio podpisaną umowę, może to być inna osoba w Twojej linii rekomendacji). Od tego, czy pracujesz z właściwą osoba w dużym stopniu będą zależały Twoje szanse na sukces w tym biznesie.

Dobry sponsor może poprowadzić Cię sprawdzoną ścieżką poprzez ?pole minowe? pierwszych kroków w biznesie. Wielu wspaniałych i utalentowanych ludzi marnuje każdego dnia swój potencjał, ponieważ nie mają dobrego ?trenera?. Co więcej nawet nie zdają sobie sprawy jak istotna i newralgiczna jest to dla nich kwestia.

Jeśli nie masz praktycznego doświadczenia w marketingu sieciowym i jednocześnie nie masz w swoim otoczeniu dobrego lidera, z którym możesz bezpośrednio pracować, to Twoje szanse na sukces są niewielkie.

Nie ma się co oszukiwać. Bez dobrego ?trenera? Twoje działania mogą przypominać podróż w zupełnych ciemnościach w labiryncie naszpikowanym pułapkami. Tak jak pisałem w książce ?MLM – Profesjonalny Marketing Sieciowy. Sposób na sukces w biznesie.?, w tym biznesie to liderzy kreują kolejnych liderów i dość rzadko zdarzają się odstępstwa od tej reguły.

W profesjonalnym marketingu sieciowym Twój ?trener? otrzyma wynagrodzenie tylko wtedy, gdy Ty osiągniesz finansowy sukces. To chyba sprawiedliwy układ, prawda?

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

kurs