W biznesie marketingu sieciowego, dobry produkt odgrywa niezwykle istotną rolę. To na jego bazie topowi liderzy w tej branży budują międzynarodowe sieci, pozyskują klientów w kraju i zagranicą oraz rozwijają imponujące, długoletnie biznesy. Bez porządnego produktu, trudno, a wręcz niemożliwe, jest zbudowanie stabilnej i trwałej organizacji.

Warto zauważyć, że nie wszystkie produkty nadają się do marketingu sieciowego. Firmy, które wprowadzają na rynek słabe lub niepotrzebne produkty nie wytrzymują próby czasu i upadają. Częstym scenariuszem nowej firmy jest wejście w rynek z impetem i równie szybki koniec. Wynika to z faktu, że ich produkt nie spełnia oczekiwań klientów, jest niskiej jakości lub ma zbyt wysoką cenę.

Dlatego tak istotne jest, aby pracować z dobrym produktem. Dobry produkt nie tylko przyciąga klientów, ale także zapewnia stabilność biznesu i przewidywalne dochody z działalności sieciowej. Jeśli produkt jest wysokiej jakości, odpowiada na realne potrzeby rynkowe i jest cenowo atrakcyjny, klienci będą go regularnie kupować.

Dla mnie najważniejszą cechą dobrego produktu w biznesie sieciowym jest jego konsumpcyjność. Oznacza to, że produkt jest szybko zużywany i wymaga regularnego uzupełniania. Ta cecha pozwala budować sieć klientów, którzy regularnie zamawiają konkretny produkt. Powtarzalne zamówienia są kluczowe dla Twojego portfela i skali sukcesu w tej branży – stwarzają okazję do budowania trwałych relacji z klientami, umożliwiają pozyskiwanie nowych partnerów, a także dynamiczne skalowanie biznesu.

Kolejną cechą dobrego produktu w MLM jest możliwość używania go przez każdego. Czy produkt, który oferujesz może być używany przez osoby, które znasz, przez Twoją rodzinę albo przyjaciół? Powszechny użytek produktu, to gwarancja na zbudowanie dobrze prosperującego biznesu zarówno lokalnie, jak i globalnie. Jeśli jednak oferujesz produkt niszowy, który jest skierowany do wąskiej grupy ludzi i nie daje możliwości, aby był używany powszechnie, to zbudowanie dużej organizacji będzie trudniejsze. W takim przypadku pozyskanie nowego partnera i zachęcenie go do pozyskiwania odbiorców, a później partnerów biznesowych może okazać się wyzwaniem. Rekrutowana osoba może stwierdzić, że nie zna osób, które używają takiego produktu lub zna tylko kilka takich osób. Dlatego kluczem do sukcesu jest wybór produktu, który ma szerokie zastosowanie i jest powszechnie używany. Im bardziej powszechny i popularny jest produkt, tym łatwiej będzie Ci budować i rozwijać dynamicznie rosnącą, międzynarodową organizację w biznesie sieciowym.

W marketingu sieciowym, dobry produkt powinien umożliwiać generowanie zysków. Aby być skutecznym liderem lub menedżerem, trzeba być odpowiednio wynagradzanym. Dlatego ważne jest, aby zastanowić się, czy produkt, który chcemy promować i sprzedawać, jest naprawdę opłacalny. Jeśli perspektywy zarobków są bardzo niskie, trudno będzie uzyskać potrzebne zaangażowanie i zainteresowanie ze strony ludzi i liderów. Osoby te nie będą w stanie zbudować dochodowego biznesu, który pozwoliłby im na utrzymanie się z MLM. Dlatego istotne jest, aby produkt miał potencjał generowania zysków. Wysokiej jakości produkt o atrakcyjnym planie kompensacyjnym i lukratywnych możliwościach finansowych rozbudzi zainteresowanie i przyciągnie osoby chętne zaangażować się w budowanie biznesu sieciowego.

Pracując w marketingu sieciowym ważne jest, aby wybierać i polecać produkty, które są obecnie w trendzie. Znacznie łatwiej i efektywniej pracuje się z produktem, który aktualnie jest na fali. Porównaj to do pływania kajakiem w dół rzeki – prąd rzeki popycha Cię we właściwym kierunku, a Twoje wiosłowanie jest tylko dodatkowym wsparciem. Podobnie jest z pracą z produktem, który jest aktualnie popularny. Zastanów się, o czym mówią ludzie na ulicy, czym interesują się Twoi znajomi i jakie produkty są teraz w centrum uwagi. Przemyśl, jakie produkty są intensywnie promowane w mediach i o czym obecnie rozmawia się w trakcie spotkań towarzyskich. Produkty, które są w trendzie, ułatwiają pracę, ponieważ są tym, czego ludzie na ten moment chcą i co będą chcieli kupować w przyszłości. Promowanie przestarzałego produktu jest trudniejsze. Na przykład, próba promowania płyt CD, które są coraz mniej popularne i nieznane młodszym pokoleniom, byłaby mało skuteczna. Wybierając produkt, upewnij się, że jest on aktualny i zgodny z obecnymi trendami rynkowymi, aby ułatwić sobie pracę i przyciągnąć większe zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów.

Niezwykle istotną cechą dobrego produktu w network marketingu jest jego unikalność. Najlepiej, gdy oparty jest na zastrzeżonych formułach i wyjątkowy w swojej dziedzinie. Taka unikalność utrudnia konkurencję i pozwala osiągnąć większe zyski. Konkurencja staje się niewielka lub nawet nieistniejąca, a możliwość zarobku zwiększa się. Unikalność jest cenna. Ważnym aspektem jest również to, czy produkt rozwiązuje konkretny problem klienta. Ludzie nie kupują produktu tylko dla jego składu czy właściwości, ale głównie dla efektu, jaki przynosi. Im większe problemy rozwiązuje oferowany produkt, tym łatwiej rozwijać biznes. To kluczowa zasada.

W większości przypadków w marketingu sieciowym, ludzie chcą przekazać jak najwięcej informacji o produkcie. Opisują jego cechy, rezultaty, efekty, tworząc prezentację podobną do budowy i wielofunkcyjności szwajcarskiego scyzoryka. Moje doświadczenie pokazuje, że rozmówcy zazwyczaj są zainteresowani konkretnym rozwiązaniem jednego problemu. Jeśli potrafisz zidentyfikować i przedstawić swój produkt jako rozwiązanie tego problemu, to zyskujesz przewagę na samym początku.

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

Sekrety pokonywania obiekcji w marketingu sieciowym
kurs
kurs
Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]

Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]