Jak stworzyć zespół MLM, który będzie osiągał fantastyczne wyniki? To pytanie nurtuje wielu liderów w branży marketingu sieciowego. W tym tekście zebrałem sprawdzone techniki, które pomogą Ci efektywnie i skutecznie motywować swoich partnerów. Dzielę się swoim doświadczeniem i pokazuję, co działa najlepiej, a także jakich błędów należy unikać. Poznaj najlepsze sposoby na stworzenie zespołu, który będzie działał precyzyjnie jak szwajcarski zegarek, a przy tym przynosił wymarzone wyniki.

Na przestrzeni lat nauczyłem się jednej bardzo ważnej rzeczy w branży marketingu sieciowego – ludzie nie pracują z Tobą, ponieważ muszą, ale dlatego, że chcą. Dlatego też, jeśli chcesz, aby Twój zespół osiągał fantastyczne wyniki, nie możesz traktować ludzi jak podwładnych, którzy wykonują Twoje polecenia. W marketingu sieciowym liczy się inny rodzaj przywództwa – ludzie robią to, co Ty robisz. Dlatego jeśli chcesz przekazać coś swoim partnerom, musisz zrobić to na bazie własnego przykładu. Opowiedz zatem swoją historię sukcesu, pokaż jak Ty pracujesz z listą, jak prowadzisz spotkania, jak finalizujesz umowy. Takie metody przynoszą najlepsze rezultaty. W naszej pracy nie sprawdzają się i trenerzy, którzy mówią innym, co mają robić, narzucają sztywne reguły, ale sami tego nie realizują. W branży MLM ważne jest, aby opowiadać o swoich doświadczeniach i sposobach pracy.

Skuteczną metodą motywacji jest określenie powodów, dlaczego ktoś zajmuje się biznesem. Powinny to być osobiste, głębokie powody, takie jak zapewnienie przestrzeni i czasu dla rodziny, bezpieczeństwo finansowe, budowanie majątku czy pomoc społeczna. Najlepiej spisać je w formie pisemnej, aby w trudniejszych momentach wrócić do nich i znaleźć motywację do dalszej pracy. Przypominanie sobie tych powodów może pomóc w powrocie na właściwe tory i zachęcić do kontynuowania biznesu, nawet w trudnych okresach.

Zrobienie konkretnego wyniku, to kolejna metoda motywacji zespołu. Osiągnij cel, a potem wypromuj go na forum – opowiedz co i jak zrobiliście, jak doszliście do konkretnych rezultatów. Przykład efektów działa lepiej niż teoretyczne wskazówki. Ludzie utożsamiają się z innym człowiekiem i zaczynają wierzyć, że też mogą osiągnąć to samo, pójść identyczną ścieżką, wejść na ten sam szczyt.

Eventy to bardzo subtelny sposób na motywacje. Osobiście uwielbiam brać udział w eventach, ponieważ po powrocie czuje przypływ energii i entuzjazmu. Zdałem sobie sprawę, że chce, aby mój zespół czuł to samo, dlatego organizowałem dla nich wydarzenia firmowe, podczas których gdzie mogli spotkać się z liderami i posłuchać historii innych osób. To bardzo podnosiło morale, poziom zaangażowania i dodawało siły całym zespołom. Uważam, że lepiej mieć 10 osób na evencie niż 100 osób siedzących w domu.

Książki, to kolejna metoda motywacji. Czytanie wartościowych książęk bardzo mocno wpływa na naszą postawę i nastawienie do życia, w tym także prace. Lektura pozytywnych, biznesowych treści potrafi zmienić nasze myślenie oraz to w jaki sposób reagujemy na trudne sytuacje, chociażby odmowę. To właśnie w książkach warto szukać odpowiedzi na pytania jak postąpić, co zrobić. Książki to gotowe scenariusze pracy i zachowań, to inspiracja i dawka motywacji. Absolutnym klasykiem, który powinieneś znać, jako osoba zajmująca się marketingiem sieciowym, to elementarz postępowania z ludźmi w biznesie i życiu prywatnym, czyli „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”. 

Organizowanie wewnętrznych programów motywacyjnych, to kolejna metoda, którą warto wziąć pod uwagę. Istotne jest, aby ustalić zasady, które będą mobilizować jak najwięcej osób. Ja dla swojego teamu zorganizowałem program, którego nagrodą był lot helikopterem nad Bieszczadami, pobyt w SPA i nagranie filmów promocyjnych. Program zwiększył zaangażowanie i przyciągnął nowych partnerów, co zakończyło się oczekiwanym przeze mnie sukcesem.

Ostatnią metodą motywacyjną, którą mogę Ci polecić, jest motywowanie poprzez doświadczanie. Ludzie często muszą coś poczuć, zanim ich to zmotywuje. Jeśli ktoś marzy o nowym, a przy tym wygodnym i komfortowym samochodzie, warto wsiąść do takiego auta i poczuć go, zrobić jazdę próbną. Podobnie jest z marzeniem o pięknej nieruchomości. Warto spędzić w niej czas i poczuć, jak się tam mieszka. Doświadczenie pozostaje zakodowane w układzie nerwowym i sprawia, że pragniesz tego mocniej. Jasne staje się to do czego dążysz, ma realną formę i wywołuje w Tobie pozytywne uczucia. Doświadczanie pomaga mocniej wierzyć w sukces i pracować z całych sił.

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

Sekrety pokonywania obiekcji w marketingu sieciowym
kurs
kurs
Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]

Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]