Pozyskiwanie klientów w marketingu sieciowym to klucz do osiągnięcia sukcesu i budowania stabilnego biznesu MLM. To właśnie ta umiejętność wpływa bezpośrednio na skuteczność działania organizacji, a przy tym większe zamówienia, prowizje i zarobki. Jakie są sposoby na pozyskiwanie i utrzymywanie klientów? Poznaj siedem sprawdzonych patentów, które pomogą Ci w budowaniu bazy klientów i wzroście poziomu sprzedaży w marketingu sieciowym.

W network marketingu liczy się to, co działa, czyli jest duplikowane w Twoim zespole. Tylko takie działania zwiększają zamówienia i dają stały i regularny obrót. W sprzedaży produktów zawsze działa trzy elementy: wiara, przekonanie i entuzjazm. Osoby posiadające te trzy elementy przyciągają klientów i sprzedaż idzie im łatwo. Ludzie kupują produkty, ponieważ widzą, że sprzedawca jest podekscytowany i zadowolony z produktu, który oferuje.

Zrozumienie produktu

Aby sprawnie działać w branży MLM musisz zrozumieć produkt – jakie ma właściwości i jakie efekty przynosi. Musisz stać się prawdziwym ekspertem, dlatego zdobywaj wiedzę. Słuchaj nagrań audio dotyczących działania produktów, czytaj katalogi i wszystko, co ma wartość dla Twojej edukacji w zakresie tego, co sprzedajesz. Zapoznaj się z najczęściej zadawanymi pytaniami i obiekcjami, które posiadają potencjalni klienci. Przygotuj sobie odpowiedzi i udzielaj ich z wyprzedzeniem. To pozwoli Ci lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach i zwiększyć swoją skuteczność w sprzedaży.

Historie związane z działaniem produktów

Klienci nie kupują produktów tylko po to, by je mieć. Kupują je przede wszystkim dla efektów, jakie mogą osiągnąć. Chodzi o to, jak produkt może wpłynąć na życie, jak pozwoli się czuć klientowi i jakie wrażenie wywoła wśród innych. Jeżeli produkt pozwala na poprawę samopoczucia, wyglądu czy zwiększenie prestiżu wśród znajomych, to sprzedaż murowana. Nie da się tego jednak przekazać bezpośrednio, dlatego warto gromadzić historie związane z efektami jakie produkt oferuje. Mogą to być historie Twoje lub Twoich bliskich. Pamiętaj, że to historie sprzedają. Historie pobudzają emocje, wyobraźnię. Dlatego, jeśli chcesz stać się mistrzem w opowiadaniu historii, musisz opanować schemat, którym się kierować. Przekazywanie informacji w postaci historii jest łatwiejsze aniżeli opowiadanie o cechach i zaletach produktu.

Demonstracja, degustacja i personalizacja

Demonstracja to jedna z najlepszych metod sprzedażowych, która polega na pokazywaniu klientowi jak produkt działa i jakie efekty przynosi. Mowa tu o kosmetykach lub produktach do czyszczenia lub sprzątania. Degustacja polega na daniu klientowi możliwości spróbowania produktu, co zwiększa jego zaangażowanie w proces zakupowy. Personalizacja polega na dopasowaniu produktu do potrzeb klienta, co zwiększa szansę na sprzedaż. Najlepiej dopasować produkt do potencjalnego klienta, biorąc pod uwagę jego sytuację, wyzwania, problemy i aspiracje. Można to osiągnąć poprzez rozmowy z potencjalnymi klientami i zaproponowanie im produktów, które najlepiej spełnią ich oczekiwania.

Wykorzystaj próbki lub wypożycz produkt

Posiadanie przy sobie próbek produktów może pomóc w pozyskaniu nowych klientów. Ważne jest jednak wykorzystywanie ich w sposób intencjonalny i zadawanie pytań przed wręczeniem próbki. Twoje działania muszą być intencyjne, a każda wręczona próbka musi zakończyć się telefonem z prośbą o opinię. W przypadku produktów bez próbek, można je wypożyczyć do przetestowania. Pytanie o wrażenia z produktów podczas odbioru pozwala na przyjęcie zamówień i generowanie stałych obrotów.

Zbudowanie wartości dodanej

Wartość dodana to oferowanie klientom nie tylko produktów, ale także udzielanie im wsparcia i pomocy w ramach programów związanych z produktami. To np. popularne metamorfozy. Jest to ważne, ponieważ taki konsultant staje się autorytetem dla klienta i pomaga mu w osiągnięciu efektów. To coś wyjątkowego na dzisiejszym rynku, ponieważ produkty można kupić w różnych miejscach, ale wartość dodana to znacznie więcej niż tylko sprzedaż produktu. Budowanie bazy klientów w oparciu o taką wartość dodaną przynosi najlepsze efekty – mocniej wiąże klienta ze sprzedawcą i zachęca do kolejnych zakupów.

Używaj produktów publicznie

Używanie produktów w codziennych sytuacjach wzbudza zainteresowanie ludzi. Przykładem jest mój znajomy, który zarejestrował 60 partnerów biznesowych, używając kremu do rąk i dając go do przetestowania osobom w swoim otoczeniu. To proste, ale potrafi generować niesamowite zamówienia. Możesz to robić z różnymi produktami, które masz w ofercie, ale ważne jest, aby używać ich w miejscach publicznych stwarzając sobie naturalną przestrzeń do rekomendacji.

Obsługa pozakupowa 

Dbaj o klienta po zakupie. Niewielu to robi, ale dzwoniąc po tygodniu, pytając o efekty użytkowania produktu i tworząc więź z klientem, zyskujesz lojalność, powiększasz bazę stałych klientów i generujesz kolejne zamówienia.

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

Sekrety pokonywania obiekcji w marketingu sieciowym
kurs
kurs
Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]

Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]