Przygotowując prezentację, której celem jest sprzedaż, można zadawać sobie wiele pytań. Jak się do tego zabrać? Jak przekonać ludzi do swojego toku rozumowania?

kuszaca prezntacja - Paweł Lenar Blog


Przygotowanie i zaplanowanie dobrego biznesowego wystąpienia to ambitne zadanie. Uważam, że tematyka związana z wywieraniem wpływu na ludzi jest bardzo interesująca. Co takiego może zrobić prezenter, aby wywołać pożądaną reakcję?

Jak zmotywować ludzi do określonego działania?

To bardzo ważne pytania, nie sądzisz?

To właśnie skuteczność prezentacji jest wyznacznikiem jej sukcesu. Co takiego można zrobić, aby wywołać sytuację, w której odbiorcy Twojej prezentacji przyjmują Twój tok rozumowania? Nad tym właśnie chcę się w tym artykule zastanowić.0d91521e 2e34 4151 a282 9334a2378112 - Paweł Lenar Blog

W nawale codziennych spraw, problemów, informacji, każdy z nas jest stale czymś zaabsorbowany. Mamy wiele rzeczy na głowie. Myślimy o pracy, rodzinie, pieniądzach, nowym filmie, który pojawi się w kinach, wakacjach i tak dalej.

Zawsze jest coś, co zaprząta umysł i odciąga uwagę. Podobnie jest z osobami, które tworzą audytorium Twojej prezentacji. Nawet siedząc na sali prezentacyjnej, często ich umysły odbiegają daleko myślami poza czas i miejsce, w którym się znajdują.

Największym zadaniem przed jakim stajemy jako prezenterzy czy mówcy, jest działanie na rzecz wyzwolenia ludzi z okowów ich własnych myśli i codziennych trosk; tak, aby mogli odebrać wszystko, co chcemy im przekazać.

Jeśli nie poruszysz swoich słuchaczy, pozostaną oni bierni i większość z nich wypuści jednym uchem to, co wpadło drugim. Jeśli w ogóle wpadnie.
Jak więc można przerwać ten stan nadmiernego zaabsorbowania własnymi sprawami, w którym często tkwią słuchacze?

Istnieje na to cały arsenał sposobów. Dobrze skonstruowany nagłówek slajdu, trafny cytat, krótka historyjka, wymowna statystyka; wszystko to może pomóc Ci w wybudzeniu słuchaczy z letargu; tak, aby mogli odebrać wiadomość, którą chcesz im przekazać.

Ale pod jednym warunkiem.

Musisz zastosować odpowiednią przynętę. Tak jak pisałem w książce Sekrety Skutecznych Prezentacji Multimedialnych, przynęta musi być dostosowana do gatunku ryby (czyli słuchacza prezentacji).

Musisz zadać sobie pytanie: ?O co martwią się odbiorcy mojej prezentacji? Co zaprząta ich umysły?. Produkt czy usługa, którą sprzedajesz musi być częścią rozwiązania ich problemu.

Poświęć temu zagadnieniu trochę czasu, ponieważ jest to sednem prezentacji sprzedażowej. Emocje bardzo silnie wpływają na ludzi. Odwołaj się do autentycznych rozwiązań problemów słuchaczy, a dotrzesz do nich z autentycznym apelem.

Prezentacja nie będzie wciskaniem czy nakłanianiem do zakupu, ale będzie pomocną ręką, którą wyciągasz do potencjalnego klienta. Czy rozumiesz co mam na myśli?

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

kurs