Poprzez język prezentacji rozumiemy zbiór słów oraz sposób konstruowania za ich pomocą zdań. Każdy z nas, w zależności od środowiska, w jakim przebywa, na co dzień korzysta z pewnego zbioru słów. Faktem jest, że przeciętny Polak w czasie prowadzenia swoich codziennych rozmów nie wykorzystuje nawet jednej piątej wyrazów, jakie znaleźć można w słowniku języka polskiego. Oznacza to, że ludzie w swojej masie rozumieją znaczenie słów tylko na podstawowym poziomie. A to z kolei sprawia, iż powinieneś zawsze starannie dobierać słowa, które wypowiadasz, a wybór uzależniać od tego, kim są Twoi słuchacze. Jeżeli chcesz, aby audytorium doskonale rozumiało, o czym mówisz, mów ich językiem. Po prostu pozwól słuchaczom Cię zrozumieć.

Zawsze dobieraj język swojego wystąpienia do grupy docelowej, do jakiej będziesz przemawiał.

Jeżeli mówimy o słowach to dobrze zapamiętać, że warto, abyś w trakcie prezentacji używał słów wywołujących żywe obrazy w umysłach słuchaczy. Niezłym pomysłem jest po prostu nauczenie się takiego dobierania słów, aby za ich pomocą przed oczami słuchaczy malować pewien obraz przy użyciu farb dostarczanych przez zmysły.

Każdy z nas, gdy coś mówi, nieświadomie opisuje to, co widzi oczami swojej wyobraźni. Często jednak mówimy o tym, czego chcemy uniknąć, zamiast o tym, co jest naszym celem. Zrozum mnie dobrze, nie twierdzę, że samo zaprzeczanie, a więc używanie słowa „nie”, jest niedobre w prezentacjach. Możesz przecież powiedzieć: „Nie myślcie państwo, że nasz produkt jest najlepszy i idealny, tak nie jest. Chcę natomiast stwierdzić, że warto zwrócić uwagę na korzyści wynikające z jego zakupu, takie jak… ”. Wszystko zależy od Twojej kreatywności, a to, że czytasz ten artykuł, oznacza z pewnością, iż jesteś osobą, której zależy na podnoszeniu poziomu swoich umiejętności.

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

kurs