Postanowiłem dziś napisać o tym, jak w łatwy sposób przygotować się do prezentacji, gdy audytorium stanowić będzie płeć piękna. Nie od dziś wiadomo, że kobiety i mężczyźni bardzo różnią się pod względem oczekiwań, potrzeb i sposobu myślenia.

Na przestrzeni kilkudziesięciu ostatnich lat prowadzonych było wiele badań, których owoce możemy wykorzystać do potrzeb prezentacyjnych. Na kobiety działają zupełnie inne bodźce niż na mężczyzn. Umysł kobiety w specyficzny sposób filtruje otrzymywane informacje.

Najważniejsze, podstawowe pytanie na jakie poszukamy odpowiedzi brzmi: „Jak wykorzystać sposób funkcjonowania umysłu kobiety, aby przygotować skuteczną prezentację?”.

Czy gdyby się okazało, że istnieje sposób, który pozwoli Ci w bardzo prosty i przekonywujący sposób komunikować się z audytorium jakim są kobiety, to czy byłbyś tym zainteresowany?
Jeśli tak, to czytaj dalej…

Dla naszych potrzeb załóżmy, że przygotowujesz się do prezentacji dla grupy kobiet – Twoim zadaniem może być na przykład sprzedaż produktu albo usługi.

Poniżej znajdziesz listę 5 elementów, które mają statystycznie duże znaczenie dla kobiet:

1. Zdrowie, uroda, wygląd (każda kobieta chce być piękna, zdrowa i atrakcyjna)
2. Poczucie bezpieczeństwa
3. Estetyka ( kobiety na przykład zwracają szczególną uwagę na grę kolorów)
4. Opakowanie, kształt (np. produktu, który prezentujesz). Zanim kobieta kupi produkt może zastanawiać się nad tym, jak będzie on prezentował się na przykład na półce w łazience.
5. Szczegóły – dla płci pięknej ogromne znaczenie mają detale, odpowiednie wykończenie produktu; często jest to nawet bardziej istotne niż walory użytkowe.

Warto też zauważyć, że umysł kobiety jest „wielozadaniowy”. Oznacza to, że mogą one koncentrować się na kilku elementach w tym samym czasie i w przeciwieństwie do mężczyzn zachować wysoki poziom uwagi.

Jednym z najważniejszych pomysłów, jakie możesz wziąć pod uwagę przygotowując prezentację dla kobiet będzie uwzględnienie tych pięciu elementów, które podałem wcześniej.

Twoim pierwszym krokiem może być sporządzenie listy cech Twojego produktu czy usługi.
Natomiast drugi krok będzie polegał na połączeniu wybranych cech z korzyściami, na których zależy słuchającym Cię kobietom.

Na przykład: „Ten sprzęt do hydromasażu dzięki technologii abcd™ będzie dzień po dniu pielęgnował Twoją skórę wywołując efekt delikatnej gładkości i sprężystości.

Cecha: technologia abcd™
Korzyść: gładka i sprężysta skóra (uroda, potrzeba zdrowia)

Im częściej będziesz postępował w ten sposób, tym skuteczniejsze staną się Twoje prezentacje. Twoja wzrastająca skuteczność w komunikacji prezentacyjnej powinna zaowocować większą sprzedażą. Pamiętaj – Twoich potencjalnych klientek nie interesuje prezentowany produkt. Dla nich ważne jest, jak wpłynie on na ich życie, jakie problemy pozwoli rozwiązać.

A przecież właśnie o to chodzi, prawda?

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

kurs