We wcześniejszym artykule pisałem o skutecznej prezentacji dla grupy kobiet. Dzisiaj postanowiłem napisać o kilku wskazówkach, które warto wziąć pod uwagę przygotowując wystąpienie gdy audytorium stanowią mężczyźni. Postanowiłem też poszukać dopowiedzi na pytanie, skąd wynikają różnice w postrzeganiu otoczenia i sposobie działania obu płci.

Im więcej wiesz na temat sposobu percepcji każdej z płci, tym łatwiej i bardziej profesjonalnie przygotujesz się do swojego wystąpienia i tym większy sukces możesz osiągnąć. Wiedząc, co szczególnie przykuwa uwagę twojego grona słuchaczy bez problemu dotrzesz do ich umysłów.

Natomiast bez odpowiedniej wiedzy, może się okazać, że będziesz jak człowiek próbujący trafić w latającego gołębia w ciemnym pokoju.

Poziom uwagi u mężczyzn jest wybiórczy, potrafią oni w pełni skoncentrować się tylko na jednej rzeczy. Ich uwaga raczej nie jest podzielna. Im więcej elementów na nich oddziałuje, tym są bardziej zdekoncentrowani, dlatego też w czasie prezentacji warto o tym pamiętać.

Z kolei kupując produkt, mężczyźni zwracają na przykład uwagę na takie elementy jak:

parametry techniczne
właściwości użytkowe
niezawodność produktu

Mój znajomy słusznie zauważył kiedyś pewną zależność. Jeśli zapytasz kobietę – „jaki to samochód?”, to najprawdopodobniej poda jego kolor. Natomiast gdy zapytasz o to mężczyznę – poda jego markę. Ciekawe prawda?

Mężczyzna nie lubi być przekonywany czy namawiany do podjęcia decyzji. Należy stworzyć takie możliwości, aby zawsze czuł, że ostateczna decyzja należy do niego. Mężczyźni nie lubią czuć zewnętrznego nacisku, czy to do podjęcia decyzji o zakupie (np. podczas prezentacji biznesowej), czy do czegokolwiek innego. Mężczyźni lubią też produkty czy usługi, które wzmacniają ich poczucie ważności czy prestiżu, lubią być doceniani za to co robią.

Zastanówmy się teraz skąd wynika ta różnica w postrzeganiu otoczenia przez mężczyzn i kobiety? Istnieje na ten temat kilka teorii. Najpopularniejsza z nich to teoria ewolucyjna. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, iż wynika z niej, że sposób odbierania otoczenia przez mężczyzn i kobiety został ukształtowany przez ostatnie kilka tysięcy lat w wyniku określonego trybu życia. Kobiety zajmowały się wychowywaniem dzieci, pilnowaniem ogniska domowego, przygotowywaniem posiłków itp. Z kolei zadaniem mężczyzny było zapewnienie bezpieczeństwa swoim najbliższym, polowanie i zdobywanie pożywienia. Na przestrzeni wieków, aby przetrwać konieczna okazała się specjalizacja i przystosowywanie do otaczającego świata. Stąd też wziął się pragmatyzm, oraz umiejętność pełnej koncentracji na jednym zadaniu u mężczyzn. Z kolei u kobiet rozwinęła się wrażliwość, estetyka i umiejętność koncentracji na wielu sprawach jednocześnie.

To o czym wspomniałem powyżej, jest jedną z najbardziej prawdopodobnych przyczyn w różnicy w postrzeganiu i działaniu mężczyzn i kobiet. Kiedy przygotowujesz wystąpienie, dobrze abyś pamiętał o tych różnicach.

Oczywiście nie wszystkie informacje, które tutaj zawarłem odnoszą się do każdego mężczyzny i każdej kobiety. Tak oczywiście nie jest. Jednak gdy spojrzymy na tę kwestię od strony statystycznej, jeśli weźmiemy pod uwagę nie pojedynczą osobę, ale dużą grupę ludzi, to wtedy te kwestie będą zawsze aktualne.

Zacznij wykorzystywać tę wiedzę podczas swoich prezentacji i wystąpień publicznych. Powodzenia!

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

Sekrety pokonywania obiekcji w marketingu sieciowym
kurs
kurs
Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]

Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]